Forsiden · Kanotur Jytte og Pers billeder

Tandemklubben af 1971

Velkommen til Tandemklubbens hjemmeside. Her vil du kunne finde informationer om klubben. Seneste nyt om ture og arrangementer, og du kan selvfølgelig også tilmelde dig her på siden.

Kanotur Jytte og Pers billeder

Den 29. august 2010 var vi 14 personer på kano- og kajakturtur i Roskilde Fjord. Vi havde lejet 2 tomandskajakker og 5 kanoer. Se billederne fra den dejlige tur. Fotograf er Jytte og Per. Se billeder her

21.11.2010. 10:57

Jens Østergård on 22.03.2011. 03:24

Jeg sad og så mine gamle indlæg på Fjæsbog og fandt dette:

I søndags var jeg ude og sejle kajak med Tandemklubben, det var et nyt initiativ. Vi var to kajakker og fem kanoer, alle med to i hver, vi lejede dem lidt nord for Roskilde. Dejlig tur, der er stemning for at gøre det igen til næste år.

Jeg tror vi alle var på vandet allerede kl. 10. Vi padlede over til Boserup Skov, og efter en tur i land videre nord på, hvor vi spiste medbragt frokost på en strand, og tilbage igen, ialt måske 5 - 6 km. På udturen sejlede jeg sammen med en svagtseende grønlænder, han kunne sejle kajakken alene mens jeg var i land for at finde et godt spisested.

På hjemturen sejlede jeg med en der ikke kunne se hvordan han holdt pagajen i forhold til vandet, jeg instruerede ham så godt jeg kunne, men helt godt blev det ikke. "Min" toerkajak vil jeg beskrive som et blåt plastikbadekar med så lavt fribord at to - tre bølgetoppe slog ind over, selvom bølgerne ikke var særlig store.

Da jeg bestemt ikke er veltrænet forventede jeg at blive øm i armene bagefter, det gjorde jeg ikke, til gengæld havde jeg hovedpine i mandags. Jeg fik nogle dråber af Roskilde Fjord i munden undervejs, de foregående ugers regnskyl må have hældt en del kloakvand i fjorden. Men alt i alt en rigtig god oplevelse.